logo-gamfa-0-1

مرکز شتابدهی و خدمات کارآفرینی گامفا

به وبسایت گامفا خوش آمدید !

۳ روش برای ایجاد تمایز در بین رقیبان کاری

سه روش ایجاد تمایز در بین رقیبان کاری
سه روش ایجاد تمایز در بین رقیبان کاری

این مقاله از کتاب «تمایز یا نابودی» که نویسنده آن آقای جک تروات است، برگرفته شده است که برای شما 3 روش برای ایجاد تمایز در بین رقیبانتان در بازار خود را بازگو میکند، پس برای این که بتوانید در بین رقیبانتان خاص تر و یک قدم جلوتر باشید تا انتهای ایتن مقاله همراه ما باشید.

شما می‌توانید در هر جایی متمایز و خاص باشید، اما نمی‌توانید در همه‌جا با یک ایده واحد متمایز شوید. انتخاب از میان گزینه‌های گوناگون و متفاوت همیشه بر اساس تفاوت‌های آشکار یا ضمنی آن‌ها بوده است. تفاوت‌هایی که به‌روشنی باعث تمایز یک فرآورده می‌شوند موجب بالا بردن احتمال در خاطر ماندن آن نیز می‌شوند. اگر شما از یک محصول (یا فرآورده) تبلیغ می‌کنید باید برای مصرف‌کننده دلیلی برای انتخاب کردن آن بیاورید.

متفاوت بودن بین رقبای کاری یعنی داشتن دلیل و توجیهی در حمایت از پرداخت مبالغ بیشتر برای یک فرآورده یا خدمت.

 

  1. اولین بودن

نقش بستن در افکار مشتریان که از طریق یک ایده جدید، یک فرآورده جدید یا یک فایده تازه صورت گیرد متضمن یک مزیت فوق‌العاده و عالی است. دلیل این امر این است که افکار دوست ندارند منجر به تغییر شوند. مردم مایل به حفظ چیزی که دارند هستند. اگر شما نخستین فردی باشید که یک فرآورده را معرفی می‌‌کند، در این صورت زمانی که رقیب شما تلاش کند تا به تقلید از شما بپردازد، همه کارهای او در تایید ایده شما خواهد بود.

رسوخ به افکار مصرف‌کنندگان برای بار اول خیلی راحت‌تر از وقتی است که شما، در موقعیت یک رقیب تازه‌وارد، بخواهید مردم را قانع کنید که فرآورده شما از فرآورده یا محصول شخصی که برای اولین بار در فکر آن‌ها رسوخ کرده و نقش بسته است بهتر است.

ممکن است اولین ایده‌ها، یا ایده‌های بزرگ تازه، مدت زیادی وقت نیاز داشته باشند تا موردپذیرش تجاری قرار گیرند. بنابراین اگر شما اولین هستید باید در بازار آمادگی ماندن و جلوگیری از دزدیده شدن ایده خود توسط دیگران را داشته باشید.

 

  1. جدیدترین و منحصر به فرد بودن

در دنیایی که در آن تغییرات صورت می‌گیرد و فن‌آوری پیشرفته کاربرد و جایگاه روزافزونی پیدا کرده است، مردم به نسل جدید محصولات یا فرآورده‌ها عادت کرده‌اند. پس به‌جای تلاش برای بهتر بودن، تلاش کنید جدیدتر باشید.

خریداران از خرید محصولاتی که قدیمی و از مد افتاده هستند احساس آرامش نمی‌کنند. بنابراین برای این که از رقبا به صورت جهشی جلو بی افتید این است که خود را به‌عنوان عرضه‌کننده فرآورده‌های جدیدتر و بهتر جا بیندازید.

جا انداختن تفاوت نسبت به گذشته امر بسیار مهمی برای شما  به شمار می‌رود. زیرا، این کار باعث می‌شود مشتریان بالقوه محصول جدید، متقاعد شوند که فن‌آوری به‌کاررفته در ساخت آن جدید و منحصر به فرد است. هرچه بریدن از گذشته بیشتر باشد، فروش محصول جدید بیشتر خواهد بود.

 

  1. چشمگیر و قابل توجه بودن

وقتی محشر و چشمگیر هستید، بگذارید دنیا این موضوع را بداند. مردم ‌دوست دارند بدانند که کدام شرکت در فعالیت خود معرکه و چشمگیر است و کدام نیست. همین موضوع باعث شده که حرف‌های دهان‌به‌دهان به یک ابزار قدرتمند بازاریابی (به اسم بازاریابی ویروسی) تبدیل شود. حرف‌های دهان‌به‌دهان معمولا پیامی در مورد چشمگیر بودن بازار و فعالیت یک فرد یا سازمان است که کسی به دیگری می‌دهد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای شما و محصولتان دارد.

هنگامی‌که از راهبرد “معرکه بودن یا بی نظیر بودن” استفاده می‌کنید، فرصت خواهید داشت تا دلایل معرکه بودن خود را تعیین کنید. چیزی که تعداد زیادی از شرکت‌ها و کسب و کارها  به آن توجه ندارند این است که راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد.

 

خلاصه‌ای از رایج‌ترین راه‌های تمایز بین رقبا در زیر برای شما آمده است:

فروشمعمول‌ترین راهکار،‌ مقایسه فروش شما با فروش رقبایتان است؛ البته شما مجبور نیستید تا خود را حتما با رقیبانتان مقایسه کنید، بلکه می‌توانید خود را با خودتان بسنجید.

رتبه‌بندی در صنعت. رتبه‌بندی عملکرد سالانه در تعداد زیادی از صنایع صورت می‌گیرد. این کار می‌تواند توسط مجلات تخصصی هر صنعت صورت گیرد. اگر شما در رتبه‌بندی هرکدام از مجلات حائز رتبه اول شدید، این موضوع را فعالانه و با پافشاری و استمرار زیاد مورد بهره‌برداری قرار دهید.

خبرگان صنعت. بعضی از صنایع متخصصین و منتقدانی دارند که مقاله تخصصی می‌نویسند و از آن‌ها نقل‌قول می‌شود. گاهی اوقات شما می‌توانید از گزارش‌ها یا نقل‌قول‌ها برای تعیین دلایل موفقیت خود استفاده کنید.

 

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با پشتیبانی

کارشناسان ما اماده پاسخگویی

فرم تماس باما

صفحه تماس باما
لینک نمونه